Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
piątek, 29, marzec 2024

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Urząd Gminy Gromadka
ul. gen. Wł. Sikorskiego 9
59-706 Gromadka
tel. 75 73 82 452, 75 73 82 453
tel. 75 73 82 417, 75 73 82 302
fax 75 73 82 472
e-mail: gmina@gromadka.pl
Godziny pracy:   Pon: 8.00-16.00
Wto-Pią: 7.00-15.00
Konto bankowe: BS Chojnów
08864400000019800020000020
Konto do wpłat za gospodarowanie odpadami:
41864400000264458320000210
Konto do wpłat za węgiel:
35864400000019800020000310
Projekt Czyste Powietrze - więcej informacji
Masz szambo lub przydomową oczyszczalnię - wypełnij ankiet
Budowa ścieżki rowerowej w gminie Gromadka
Całodobowy nr do ZWKiO 721 520 005
Bliska przestrzeń
Link do projektu Dolnośląski Delfinek
GEOPORTAL Gminy Gromadka
Budowa Systemu Informacji Przestrzennej
Transmisja obrad sesji
Punkt Informacyjny - Fundusze Europejskie
LGR Obyczaje Imprezy Tradycje - Prezentacja
LGR Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka

Funkcjonowanie Klubu Senior plus w Gromadce w 2021 r.

plakat Klub Senior + w Gromadce działa w ramach Programu Wieloletniego „Senior+" na lata 2021-2025 edycja 2021 Moduł II „Zapewnienie funkcjonowania Klubu Senior+". Został utworzony w celu integracji i aktywizacji społecznej oraz zaspokajania potrzeb kulturalnych środowiska osób starszych w Gminie Gromadka. Klub dysponuje 25 miejscami.
Siedzibą Klubu jest lokal usytuowany w miejscowości Gromadka. Lokal powstał przy
świetlicy wiejskiej i został zaadaptowany na potrzeby Klubu. Seniorzy korzystają również
z pomieszczeń świetlicy tj. kuchnia, sala ogólna, toalety, szatnia.
Uczestnikami Klubu Senior + są osoby nieaktywne zawodowo, które ukończyły 60 lat i są mieszkańcami Gminy Gromadka. Uczestnictwo w zajęciach jest dobrowolne i bezpłatne.
Celem Klubu jest rozpoznawanie potrzeb seniorów oraz rozwijanie ich zainteresowań poprzez organizację atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego w bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni. Ponadto Seniorzy mają możliwość uczestniczyć w spotkaniach tematycznych, zajęciach kulinarnych, edukacyjnych, kulturalnych, rękodzieła artystycznego, ruchowych
i terapii zajęciowej. Dzięki tym działaniom seniorzy są zabezpieczeni przed wykluczeniem społecznym, co zapobiega procesom marginalizacji.
plakat
Seniorzy mają dostęp do infrastruktury pozwalającej na aktywne spędzanie wolnego czasu.

W swojej ofercie Klub Senior + realizuje zamierzone cele poprzez organizowanie
i prowadzenie wyżej wymienionych zajęć, jak również organizowanie wyjazdów do kina, teatru oraz na wycieczki krajoznawcze.
Aktywność Seniorów gwarantuje kontrolę nad swoim życiem i nad decyzjami, które ich dotyczą. A społeczność lokalna zyskuje grupę ludzi chętnych do dzielenia się swoim czasem, pomocą i doświadczeniem.
 
Informacja Anna Ropicka/ UG

Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”

PGR Gmina Gromadka, w związku z aplikowaniem w konkursie Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym" oraz zmianą w zakresie konieczności dokumentowania pracy rodziców , opiekunów prawnych okresu pracy w państwowych gospodarstwach rolnych, prosi Mieszkańców zainteresowanych dalszym uczestniczeniem w staraniu o środki finansowane, o dostarczenie poniżej wskazanych dokumentów.   Mieszkańcy , którzy złozyli w okresie do 2 listopada br. wymagane dokumentacją konkursową oświadczenie o pracy w pgr  krewnego w linii prostej tj. rodzica lub dziadka ucznia starajacego się o dofinansowanie w postaci laptopa , proszeni są o dostarczenie do Urzędu Gminy w Gromadce dokumentów potwierdzających okoliczność pracy krewnego ( rodziców, dziadków) w zlikwidowanym państwowym gospodarstwiie rolnym. Dokumentami potwierdzającymi fakt pracy w pgr są m.in. świadectwa pracy ,zaświadczenia z zasobów archiwalnych Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa ( dawniej Agencja Nieruchomości Rolnych - ANR) , dokument potwierdzający przydział mieszkania pracowniczego lub tez każdy inny dokument jednoznacznie stwierdzający fakt zatrudnienia w pgr .
Kserokopie powyżej wskazanych dokumentów należy dostarczyć do Urzędu Gminy w Gromadce w Gromadce w nieprzekraczalnym terminie do 14 grudnia 2021 r. do godz. 15
Jednocześnie informuję,że złożenie dokumentu potwierdzajacego pracę w pgr jest niezbędnym elementem do dalszego starania się przez Gminę Gromadka o komputery przenośne dla Mieszkańców. Obowiązek ten nie dotyczy Mieszkańców , którzy wraz ze składanym oświadczeniem złożyli również potrzebne dokumenty.
 
Aktualizacja 10 grudnia 2021 r.

Gmina Gromadka informuje, iż ze względu na otrzymanie zbiorczego zestawienia potwierdzenia wykonywania pracy w pgr przez wszystkich zgłoszonych beneficjentów, nie ma potrzeby dalszego dokumentowania złozonych wniosków przez beneficjentów.
 
Informacja Tomasz Matyjewicz

Informacja o projekcie realizowanym przez Dolnośląską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A

darrW projekcie realizowanym przez Dolnośląską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. może wziąć udział 240 osób powyżej 30-go roku życia, które są:
 osobami bez zatrudnienia i znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, w tym: osoby 50 +, kobiety, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby z niskimi kwalifikacjami;
 lub osobami ubogimi pracującymi;
 lub osobami biernymi zawodowo;
 lub osobami zatrudnionymi na umowy krótkoterminowe oraz osoby pracujące w ramach umów cywilno-prawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają 120% wysokości minimalnego wynagrodzenia;

zamieszkującymi tereny województwa dolnośląskiego w szczególności obszary wiejskie;

Termin składania dokumentów rekrutacyjnych: od 15.11.2021 r. do 26.11.2021 r.
Dokumenty do pobrania na stronie www.darr.pl w zakładce „Projekty" – „Wsparcie dla Przedsiębiorczych" .

Udział w projekcie jest bezpłatny!

Okres realizacji projektu: maj 2021 r. – czerwiec 2023 r.

Biuro Projektu: Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
ul. Szczawieńska 2, 58-310 Szczawno–Zdrój, pokój A 213 (II piętro)
Telefon: 74 64 80 416, 74 64 80 400 lub +48 607731800
www.darr.pl; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

SCHEMAT UDZIAŁU W PROJEKCIE:

Dwuetapowy proces rekrutacji:
Etap I – składanie i ocena formularzy rekrutacyjnych oraz koncepcji biznesu.
Etap II - rozmowy rekrutacyjne z doradcą zawodowym pod kątem predyspozycji do prowadzenia działalności gospodarczej.
Podstawowe wsparcie w ramach projektu:
Etap I – Ocena Predyspozycji Przedsiębiorczych - spotkania z doradcą zawodowym dla każdego z uczestników/czek projektu w celu dopasowania zakresu wsparcia szkoleniowego i doradczego do potrzeb i możliwości.
Etap II - SZKOLENIA z zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej – 56-godzinne, (dla osób zamieszkujących powyżej 50km od miejsca szkolenia zapewniamy noclegi i wyżywienie)
Etap III - DOTACJE NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ – dla minimum 200 uczestników/czek projektu, w wysokości do 23 050,00 zł/firma. Nie wymagamy wkładu własnego!
Etap IV - WSPARCIE POMOSTOWE – środki finansowe w kwocie do 1570,00 zł miesięcznie na firmę, wypłacane przez okres od 6 do 12 miesięcy od daty rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE na temat rekrutacji i udziału w projekcie są dostępne na stronie: https://www.darr.pl/projekt-wparcie-dla-przedsiebiorczych/#more-812

WSPARCIE DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH!

nr RPDS.08.03.00-02-058/20

Dofinansowanie projektu z UE: 8 436 720,05 PLN
efrr
Wróć na początek strony
Losowe zdjęcie.
Gmina Fair Play Certyfikat ISO 9001
Hosted by Cuprimex  Logo Cuprimex