Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części
powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
środa, 23, kwiecień 2025
Zakaz wstępu do lasu - informacja Nadleśnictwa Bolesławiec
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 06, kwiecień 2020 11:16

informacja
Dotacje na ochronę zabytków w 2020 r
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 06, kwiecień 2020 08:17

Wójt Gminy Gromadka ogłasza nabór wniosków na przyznanie dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach,wpisanych do rejestru zabytków lub zabytku znajdującego się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Gminy Gromadka.
I. Dotacje na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych mogą być udzielone obiektom spełniającym kryteria:
1. znajdującym się na stałe na obszarze gminy;
2. jest dostępny publicznie;
3. posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne lub kulturowe dla mieszkańców gminy;
4. jest wpisany do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków;
II. O dotację na wyżej wymieniony cel mogą ubiegać się podmioty, które są właścicielem lub mają inny tytuł prawny do zabytku, wpisanego do rejestru i nie są zaliczane do sektora finansów publicznych, tj. osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, finansujące prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy tym zabytku.
Dotacja może być udzielona na dofinansowanie nakładów wymienionych w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie i opiece nad zabytkami. Mianowicie:
1. sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich
2. przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych
3. wykonanie dokumentacji konserwatorskiej
4. opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
5. wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
6. sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
7. zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
8. stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
9. odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
10. odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;
11. odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
12. modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;
13. wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;
14. uzupełnienie zarysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;
15. działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;
16. zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru o których mowa w pkt 7-15
17. zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciw pożarowej i odgromowej.
III. Dotacja może zostać udzielona na dany rok kalendarzowy w wysokości do 90% nakładów wymienionych powyżej tj. w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie i opiece nad zabytkami.
Zgodnie z zapisem § 2 ust. 3 Uchwały nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka, dotacje mogą być udzielone do wysokości środków przewidzianych na ten cel w uchwale budżetowej na dany rok kalendarzowy.
IV. Podmioty ubiegające się o udzielenie dotacji składają wnioski o dotację w formie papierowej, na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka wraz z niezbędnymi załącznikami. W formie elektronicznej (płyta CD/DVD) może być składana dokumentacja fotograficzna obiektu.
V. Wnioski wraz załącznikami należy złożyć terminie do 24 kwietnia 2020r. do godziny 15.00 w Urzędzie Gminy w Gromadce ul. gen. Wł. Sikorskiego 9 , 59-706 Gromadka – osobiście, w zaklejonej zaadresowanej kopercie, ze względu na stan epidemii - po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym swojej obecności 75 738 24 52, lub przesłać pocztą na wskazany adres (WAŻNE! decyduje data wpływu wniosku do Urzędu).
Wraz z wnioskiem należy złożyć podpisane oświadczenie: Oświadczenie o RODO, jeżeli wniosek składany jest przez osobę fizyczną - Formularz oświadczenia dla osób fizycznych.
Wnioskodawca ma możliwość wycofania wniosku o dofinansowanie podczas trwania naboru oraz na każdym etapie oceny. W tym celu osoba uprawniona do podejmowania decyzji w imieniu wnioskodawcy składa pisemny wniosek o jego wycofanie.
VI. Wnioski podlegać będą ocenie formalnej i merytorycznej. Wniosek może podlegać poprawie i uzupełnieniu w terminach określonych przez Wójta Gminy. Czas potrzebny na dokonanie poprawek, wstrzymuje proces oceny wniosku, do czasu jego uzupełnienia.
VII. Oceny wniosków pod względem formalnym dokonują pracownicy Urzędu Gminy w Gromadce niezwłocznie po dniu, który określony został jako termin składania w pkt. V. Uzupełnienia błędów i braków formalnych dotyczą wyłącznie uzupełnienia brakujących załączników, podpisów, dat, potwierdzeń za zgodność z oryginałem, nie udzielenia informacji w stosowanych polach wniosku.
Informacja o błędach i brakach przesyłana jest na wskazany we wniosku adres.
Nie będą rozpatrywane wnioski: złożone na drukach innych niż określone w załączniku nr 1 do uchwały nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka; złożone po terminie naboru; niekompletne, pomimo wezwania do poprawy błędów i uzupełnienia braków; złożone przez podmiot nieuprawniony, zgodnie z ogłoszeniem o naborze; dotyczące obiektów nie wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków; złożone przez podmiot nie posiadający tytułu prawnego do zabytku.
VIII. 1. Oceny merytorycznej wniosków dokona Komisja powołana zarządzeniem Wójta Gminy Gromadka na podstawie poniższych kryteriów:
· ocena konieczności przeprowadzenia prac lub robót wynikająca ze stanu zachowania zabytku (max. 20 pkt),
· ocena znaczenia zabytku dla mieszkańców gminy Gromadka ze względu na jego wartości: historyczne, artystyczne, kulturowe, naukowe (max. 50 pkt),
· ocena dostępności zabytku dla ogółu społeczności, turystów oraz roli zabytku w kształtowaniu przestrzeni publicznej (max. 20 pkt),
· ocena kosztorysu pod kątem: poprawności rachunkowej, niezbędności
i racjonalności zaplanowanych wydatków, zgodności z kryteriami opisanymi
w ogłoszeniu o naborze wniosków (max. 10 pkt)
Każdy wniosek oceniany jest na Karcie oceny wniosku. Wniosek może otrzymać maksymalnie 100 punktów. W oparciu o ilość przyznanych punktów, przygotowana zostaje lista rankingowa, która przedkładana jest Radzie Gminy Gromadka.
IX. Dotację przyznaje Rada Gminy Gromadka w osobnej uchwale po zapoznaniu się z oceną i rekomendacjami Komisji przedstawionymi jako lista rankongowa. Rada Gminy Gromadka ma prawo dokonać weryfikacji nadanej przez Komisję ocenę punktową danego wniosku, dokonać korekty punktacji wraz z uzasadnieniem zmian i w oparciu o naniesione zmiany przyznać dotację Uchwałą Rady Gminy Gromadka.
X. Przy przyznaniu dotacji, Rada Gminy Gromadka uwzględnia kwotę zaplanowaną na ten cel w budżecie gminy na dany rok budżetowy. Złożenie wniosku nie uprawnia do roszczenia o przyznanie dotacji, jak również otrzymania dotacji w wysokości oczekiwanej przez wnioskodawcę.
XI. Informacja w formie Uchwały Rady Gminy o przyznaniu dotacji podana zostanie do publicznej wiadomości:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gromadka bip.gromadka.pl
2) na stronie internetowej Gminy Gromadka www.gromadka.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Gromadce
Złożenie wniosku sprawozdawczego i rozliczenie dotacji powinno nastąpić do dnia:
15 listopada 2020r.
Akty prawne:
1. Uchwała nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
2. Uchwała nr IX/74/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25.06.2019r. w sprawie zmiany uchwały nr VIII/52/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie określenia zasad udzielana dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Pytania, wątpliwości oraz prośby o udzielenie dodatkowych informacji w powyższym zakresie proszę formułować pisemnie przesyłając w formie mailowej. Informacji udzielać będzie Agnieszka Król - pracownik Urzędu Gminy w Gromadce Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (tel. 75 306 71 28). Ze względu na trudną sytuację w kraju spowodowaną epidemią koronawirusa, korespondencję w sprawie zapytań proszę kierować również na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga:
Wszystkie kopie dokumentów składanych do wniosku muszą zostać poświadczone za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność oryginałem dokonuje notariusz lub pracownik Urzędu Gminy w Gromadce. W kwestiach poświadczania dokumentów za zgodność z oryginałem w Urzędzie Gminy, należy odpowiednio wcześniej kontaktować się Urzędem. Dopuszcza się złożenie kopii dokumentów wraz z wnioskiem, a uzupełnienie poświadczenia zgodności z oryginałem dokonane zostanie po terminie złożenia wniosków, poprzez wezwanie do przedstawienia do wglądu dokumentów oryginalnych.
03.04.2020 (-) Wójt Gminy Gromadka
Załączniki dostępne na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej
http://www.bip.gromadka.pl/Document/6852
1. Formularz wniosku – wzór
2. Uchwała nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25.04.2019r. wraz z uchwałą nr IX/74/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25.06.2019r.
3. Sprawozdanie i rozliczenie z udzielonej dotacji;
4. Klauzula informacyjna RODO;
5. Oświadczenie o RODO;
6. Oświadczenie w sprawie VAT;
7. Oświadczenie o otrzymaniu innych środków publicznych na ten sam cel;
8. Oświadczenie o pomocy de minimis;
9. Oświadczenie o księdze wieczystej lub innym tytule prawnym do posiadania;
10. Informacja o pracach i robotach wykonywanych przy zabytku w ostatnich trzech latach poprzedzających złożenie wniosku;
11. Formularz oświadczenia dla osób fizycznych;
12. Karta oceny wniosku;
13. Karta oceny wniosku.
Więcej artykułów…
- Uczniowie ze szkól podstawowych dostaną komputery do nauki zdalnej
- INFORMACJA O SPOSOBIE PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ KANDYDATÓW NA CZŁONKÓW OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH
- Informacja o możliwości wnoszenia uwag do studium korytarzowego przebudowy A 4 Wrocław - Krzyżowa
- Komunikat dla Mieszkańców objętych kwarantanną domową
- Komunikat - zamknięcie placów zabaw