Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
poniedziałek, 21, kwiecień 2025

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Urząd Gminy Gromadka
ul. gen. Wł. Sikorskiego 9
59-706 Gromadka
tel. 75 73 82 452, 75 73 82 453
tel. 75 73 82 417, 75 73 82 302
fax 75 73 82 472
e-mail: gmina@gromadka.pl
Godziny pracy:   Pon: 8.00-16.00
Wto-Pią: 7.00-15.00
Konto bankowe: BS Chojnów
08864400000019800020000020
Konto do wpłat za gospodarowanie odpadami:
41864400000264458320000210
Konto do wpłat za węgiel:
35864400000019800020000310

Gminne Przedszkole Nr 2 w Modle
Projekt Czyste Powietrze - więcej informacji
Aplikacja schrony - link
Klub Senor+ Aktualności
Masz szambo lub przydomową oczyszczalnię - wypełnij ankiet
O projekcie - Gmina Gromadka stawia na edukację przedszkolną
Budowa ścieżki rowerowej w gminie Gromadka
Całodobowy nr do ZWKiO 721 520 005
Bliska przestrzeń
Link do projektu Dolnośląski Delfinek
GEOPORTAL Gminy Gromadka
Budowa Systemu Informacji Przestrzennej
Transmisja obrad sesji
Punkt Informacyjny - Fundusze Europejskie
LGR Obyczaje Imprezy Tradycje - Prezentacja
LGR Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka

Ogłoszenie w sprawie szacowania strat w uprawach spowodowanych suszą



suszaWójt Gminy Gromadka informuje,że ostateczny termin składania wniosków o oszacowanie strat w gospodarstwach rolnych w wyniku tegorocznej suszy upływa w dniu 2 lipca 2018 r ( poniedziałek ) . Wnioski należy składaćw sekretariacie Urzędu Gminy w Gromadce w godzinach 8 -15

Wójt Gminy Gromadka informuje rolników, których uprawy polowe zostały uszkodzone przez suszę w stopniu znacznym, o możliwości wnioskowania o oszacowanie tych strat przez komisję powołaną przez Wojewodę Dolnośląskiego z inicjatywy i na wniosek Wójta Gminy Gromadka.


Wnioski sporządzone na drukach opublikowanych na stronie internetowej
Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, a dostępnych u sołtysów i w urzędzie gminy, należy składać niezwłocznie w Urzędzie Gminy Gromadka.
Szacowanie strat przez komisję może być wykonywane do czasu zbioru rośliny uprawnej, stąd opóźnienie w terminie złożenia wniosku może uniemożliwić wykonanie tych czynności przez komisję.



W przypadku gdy oszacowane straty przekroczą wielkość 30% przewidywanej produkcji w całym gospodarstwie, poszkodowany rolnik będzie mógł wnioskować o pomoc np. o umorzenie zobowiązań podatkowych czy dofinansowania oprocentowania kredytu na wznowienie produkcji, jeśli taka linia kredytowa zostanie uruchomiona z inicjatywy wojewody.






                                                                        Wójt Gminy
                                                                        /-/ Dariusz Pawliszczy



Druk Wniosku i oświadczeń pod pozycją 7,8,9 na stronie:


http://bip.duw.pl/bip/urzad-wojewodzki/wydzialy/wydzial-nieruchomosci-r/oddzial-rolnictwa-i-sro/2108,Oddzial-Rolnictwa-i-Srodowiska.html









Dopalacze - jak pomóc dziecku

DOPALACZE 2018 ulotka DOPALACZE - JAK POMOC DZIECKU DOPALACZE 2018 ulotka DOPALACZE - NIE WARTO

 


































DOPALACZE POWIEDZ STOP 2018 plakat 1


















































DOPALACZE POWIEDZ STOP 2018 plakat 2

Komunikat Ministerstwa Cyfryzacji

ulotka s.1 KOMUNIKAT MINISTERSTWA CYFRYZACJI

19 czerwca 2018 r.
Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!
Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut.
Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny.
Zdążysz w trakcie drzemki
Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków.
WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić.
Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych.
Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe.
Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym).
Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha.
Rejestracja w 5 krokach
Tak to wygląda w skrócie:
Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka
Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica
Krok 3: wpisujesz dane dziecka
Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną)
Krok 5: podgląd wniosku i... podpis (Profilem Zaufanym).
Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu.
To nie koniec zmian
To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus.
Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:
• jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL (tzw. parentyzacja):
Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r.,
• szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:
Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r.
Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji
Wróć na początek strony
Losowe zdjęcie.
Gmina Fair Play Certyfikat ISO 9001
Hosted by Cuprimex  Logo Cuprimex