Oficjalna strona Gromadki
Spotkanie informacyjne w Jeleniej Górze pt. „Fundusze Europejskie na aktywizację zawodową”
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 07, czerwiec 2019 10:55

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Jeleniej Górze zaprasza na bezpłatne spotkanie informacyjne, podczas którego przedstawione zostaną możliwości pozyskania wsparcia na aktywizację zawodową osób (staże zawodowe, szkolenia zawodowe, indywidualne pośrednictwo pracy, coaching, szkolenia kompetencji społecznych).
Spotkanie odbędzie się w siedzibie Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Jeleniej Górze; Pl. Ratuszowy 32/32a; w dniu 12.06.2019 r. w godzinach 10.00 - 13.00.
Program spotkania:
· źródła informacji o Funduszach Europejskich oraz oferta Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich;
· wsparcie ze środków Unii Europejskiej na aktywizację zawodową w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, w tym m.in.:
ü przedstawienie zasad rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Postaw na rozwój – osiągnij sukces” realizowanego w ramach Działania 8.2 Wsparcie osób poszukujących pracy; Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020;
ü przedstawienie zasad rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Aktywni na Dolnym Śląsku” realizowanego w ramach Działania 9.1 Aktywna integracja; Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020;
Do udziału zapraszamy osoby fizyczne pozostające bez zatrudnienia oraz przedsiębiorców zainteresowanych zorganizowaniem staży.
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest przesłanie do 10 czerwca 2019 r. zgłoszenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z podaniem imienia i nazwiska osoby/osób uczestniczącej/ch w spotkaniu. Informacje na temat spotkania można uzyskać pod numerem telefonu 75 764 94 66; 75 75 249 42.
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
Otrzymanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia jest równoznaczne z wpisaniem na listę uczestników spotkania. Sala, w której odbędzie się spotkanie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Prosimy o zgłaszanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami na etapie rekrutacji.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Organizator spotkania :
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Jeleniej Górze
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Plac Ratuszowy 32/32a; 58-500 Jelenia Góra
tel. 75 764 94 66; 75 752 49 42; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybory ławników sądowych na kadencję 2020 – 2023
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 07, czerwiec 2019 09:15
Na podstawie art. 162 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2019 poz.52 z póżn. zm), rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie szczegółowego postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2011r. Nr 121, poz. 693) oraz pisma Prezesa Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze z dnia 8 maja 2019r. Rada Gminy Gromadka powinna wybrać 3 ławników do Sądu Rejonowego w Bolesławcu, w tym 1 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy, w glosowaniu tajnym, w terminie do końca października 2019roku.
Kandydatów na ławników mogą zgłaszać: prezesi właściwych sądów (dotyczy tylko ławników pełniących funkcję w upływającej kadencji), stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej 50 obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy, dokonującej wyboru.
Dotacje na ochronę zabytków
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 07, czerwiec 2019 08:32

I. Dotacje na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych mogą być udzielone obiektom spełniającym kryteria:
1. znajdującym się na stałe na obszarze gminy;
2. jest dostępny publicznie;
3. posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne lub kulturowe dla mieszkańców gminy;
4. jest wpisany do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków;
II. O dotację na wyżej wymieniony cel mogą ubiegać się podmioty, które są właścicielem lub mają inny tytuł prawny do zabytku, wpisanego do rejestru i nie są zaliczane do sektora finansów publicznych, tj. osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, finansujące prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy tym zabytku.
Dotacja może być udzielona na dofinansowanie nakładów wymienionych w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie i opiece nad zabytkami. Mianowicie:
1. sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich
2. przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych
3. wykonanie dokumentacji konserwatorskiej
4. opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
5. wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
6. sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
7. zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
8. stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
9. odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
10. odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;
11. odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
12. modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;
13. wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;
14. uzupełnienie zarysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;
15. działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;
16. zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru o których mowa w pkt 7-15
17. zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciw pożarowej i odgromowej.
III. Dotacja może zostać udzielona na dany rok kalendarzowy w wysokości do 90% nakładów wymienionych powyżej tj. w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie i opiece nad zabytkami.
Zgodnie z zapisem § 2 ust. 3 Uchwały nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka, dotacje mogą być udzielone do wysokości środków przewidzianych na ten cel w uchwale budżetowej na dany rok kalendarzowy.
IV. Podmioty ubiegające się o udzielenie dotacji składają wnioski o dotację w formie papierowej, na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka wraz z niezbędnymi załącznikami. W formie elektronicznej (płyta CD/DVD) może być składana dokumentacja fotograficzna obiektu.
V. Wnioski wraz załącznikami należy złożyć terminie do 5 lipca 2019r. do godziny 15.00 w sekretariacie Urzędu Gminy w Gromadce ul. gen. Wł. Sikorskiego 9 , 59-706 Gromadka pokój nr 4 b , lub przesłać pocztą na wskazany adres (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu).
Wraz z wnioskiem należy złożyć podpisane oświadczenie: Oświadczenie o RODO, jeżeli wniosek składany jest przez osobę fizyczną - Formularz oświadczenia dla osób fizycznych.
VI. Wnioski podlegać będą ocenie formalnej i merytorycznej. Wniosek może podlegać poprawie i uzupełnieniu w terminach określonych przez Wójta Gminy. Przy przyznaniu dotacji, Rada Gminy Gromadka uwzględnia kwotę zaplanowaną na ten cel w budżecie gminy na dany rok budżetowy. Złożenie wniosku nie uprawnia do roszczenia o przyznanie dotacji, jak również otrzymania dotacji w wysokości oczekiwanej przez wnioskodawcę.
VII. Oceny wniosków pod względem formalnym dokonują pracownicy Urzędu Gminy w Gromadce niezwłocznie po dniu, który określony został jako termin składania w pkt. V. Uzupełnienia błędów i braków formalnych dotyczą wyłącznie uzupełnienia brakujących załączników, podpisów, dat, potwierdzeń za zgodność z oryginałem, nieudzielenia informacji w stosowanych polach wniosku.
Informacja o błędach i brakach przesyłana jest na wskazany we wniosku adres.
Nie będą rozpatrywane wnioski: złożone na drukach innych niż określone w załączniku nr 1 do uchwały nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka; złożone po terminie naboru; niekompletne, pomimo wezwania do poprawy błędów i uzupełnienia braków; złożone przez podmiot nieuprawniony, zgodnie z ogłoszeniem o naborze; dotyczące obiektów nie wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków ; złożone przez podmiot nie posiadający tytułu prawnego do zabytku.
VIII. Oceny merytorycznej wniosków dokona Komisja powołana zarządzeniem Wójta Gminy Gromadka na podstawie poniższych kryteriów:
· ocena konieczności przeprowadzenia prac lub robót wynikająca ze stanu zachowania zabytku (max. 10 pkt),
· ocena znaczenia zabytku dla mieszkańców gminy Gromadka ze względu na jego wartości: historyczne, artystyczne, kulturowe, naukowe (max. 50 pkt),
· ocena dostępności zabytku dla ogółu społeczności lokalnej, turystów oraz roli zabytku w kształtowaniu przestrzeni publicznej (max. 20 pkt),
· ocena kosztorysu pod kątem: poprawności rachunkowej, niezbędności
i racjonalności zaplanowanych wydatków, zgodności z kryteriami opisanymi
w ogłoszeniu o naborze wniosków (max. 20 pkt)
Każdy wniosek oceniany jest według tych samych kryteriów, na Karcie oceny wniosku Wniosek może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
IX. Dotację przyznaje Rada Gminy Gromadka w osobnej uchwale po zapoznaniu się z oceną i rekomendacjami Komisji.
X. Informacja w formie Uchwały rady Gminy o przyznaniu dotacji podana zostanie do publicznej wiadomości:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gromadka bip.gromadka.pl
2) na stronie internetowej Gminy Gromadka www.gromadka.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Gromadce
Złożenie wniosku sprawozdawczego i rozliczenie dotacji powinno nastąpić do dnia:
15 listopada 2019r.
Akty prawne: Uchwała nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Dodatkowych informacji w powyższym zakresie udziela Agnieszka Król pok. 1, Urzędu Gminy w Gromadce 75 306 71 28.
Uwaga:
Wszystkie kopie dokumentów składanych do wniosku muszą zostać poświadczone za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność oryginałem dokonuje notariusz lub pracownik Urzędu Gminy w Gromadc
Data: 06.06.2019 r Wójt Gminy
/-/ Dariusz Pawliszczy
Załączniki:
1. Wniosek – wzór wniosek
2. Uchwała nr VII/52/19 Rady Gminy Gromadka z dnia 25.04.2019r. uchwała
3. Sprawozdanie i rozliczenie z udzielonej dotacji sprawozdanie
4. Klauzula informacyjna RODO klauzula
5. Oświadczenie o RODO oświadczenie
6. Formularz oświadczenia dla osób fizycznych osoba fizyczna
7. Karta oceny wniosku. karta oceny