Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
środa, 24, kwiecień 2024

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Urząd Gminy Gromadka
ul. gen. Wł. Sikorskiego 9
59-706 Gromadka
tel. 75 73 82 452, 75 73 82 453
tel. 75 73 82 417, 75 73 82 302
fax 75 73 82 472
e-mail: gmina@gromadka.pl
Godziny pracy:   Pon: 8.00-16.00
Wto-Pią: 7.00-15.00
Konto bankowe: BS Chojnów
08864400000019800020000020
Konto do wpłat za gospodarowanie odpadami:
41864400000264458320000210
Konto do wpłat za węgiel:
35864400000019800020000310

Projekt Czyste Powietrze - więcej informacji
Masz szambo lub przydomową oczyszczalnię - wypełnij ankiet
Budowa ścieżki rowerowej w gminie Gromadka
Całodobowy nr do ZWKiO 721 520 005
Bliska przestrzeń
Link do projektu Dolnośląski Delfinek
GEOPORTAL Gminy Gromadka
Budowa Systemu Informacji Przestrzennej
Transmisja obrad sesji
Punkt Informacyjny - Fundusze Europejskie
LGR Obyczaje Imprezy Tradycje - Prezentacja
LGR Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „RÓWNANIE SZANS WYCHOWANKÓW ORAZ ROZBUDOWA PRZEDSZKOLA W GMINIE GROMADKA”

efs 10 1   Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

„RÓWNANIE SZANS WYCHOWANKÓW ORAZ ROZBUDOWA PRZEDSZKOLA W GMINIE GROMADKA”


§ 1

Postanowienia ogólne



1.      Niniejszy Regulamin określa warunki rekrutacji i udzielania wsparcia w ramach projektu „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka”

2.    Projekt „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka” jest współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Oś Priorytetowa 10 „Edukacja”,

Działanie 10.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Poddziałanie 10.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji

przedszkolnej - konkursy horyzontalne

współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany przez Gminę Gromadka.

 

3.      Projekt realizowany jest od 1 września 2018 r.

 

4.      Działania będą realizowane dla Beneficjentów Ostatecznych, wybranych zgodnie
z zasadami opisanymi w § 5 w Gminnym Przedszkolu w Gromadce, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Gromadka.



5.      Rekrutacja oparta jest na zasadzie równych szans w tym równości ze względu na wiek, płeć.

6.      Rekrutacja odbywa się na terenie przedszkola biorącego udział w projekcie zgodnie z niniejszym Regulaminem.

7.      Dokumentację oraz inne informacje związane z rekrutacją gromadzi się w biurze projektu, pod adresem: ul. gen. Wł. Sikorskiego 9, 59-706 Gromadka



§ 2

Słownik pojęć



Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

Ø  EFS – Europejski Fundusz Społeczny

Ø  RPO – Regionalny Program Operacyjny

Ø  UP – Uczestnik Projektu – uczestnik zajęć oraz innych form wsparcia

Ø  SPE – Specjalne potrzeby edukacyjne

Ø  WoD – Wniosek o dofinansowanie projektu

Ø   Beneficjent – Realizator Projektu – Gmina Gromadka

Ø  Biuro projektu – Urząd Gminy Gromadka, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 9, 59-706 Gromadka

§ 3

Cel projektu



1.      Celem głównym projektu pn. „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka” jest zwiększenie liczby miejsc w edukacji przedszkolnej i podniesienie kompetencji uczniów w przedszkolach.

2.      Podniesienie efektywności kształcenia dzieci w zakresie zajęć oferowanych dla nich w ramach projektu zgodnie z Załącznikiem nr 1.



3.      Bezpośrednie wsparcie dzieci, które mają trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych oraz zwiększenie kompetencji dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

4.      Rozwijanie kompetencji i umiejętności dzieci, pomocnych i niezbędnych w prawidłowym rozwoju dziecka.

5.      Stworzenie w przedszkolu warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez doposażenie placówki oświatowej objętej projektem w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne.



§ 4

Okres realizacji projektu



1.      Projekt, o którym mowa w §1 pkt.1 realizowany będzie w okresie 10 miesięcy
od 1 września 2018 r. do 30 czerwca 2019 r.



§ 5

Zakres wsparcia



1.      Projekt, o którym mowa w §1 pkt.1, obejmuje wsparcie skierowane dla całej grupy dzieci przedszkola oraz dzieci, u których narastają braki wiedzy czy umiejętności, a także do dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Projekt obejmuje:



a)      zajęcia rozwijające z języka angielskiego

b)      zajęcia z zakresu podstaw programowania

c)      zajęcia kreowania postaw kluczowych: kreatywności, przedsiębiorczości i umiejętności pracy w grupie,

d)     zajęcia z rytmiki,

e)      zajęcia z terapii pedagogicznej

f)       zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

g)      zajęcia rewalidacyjne

h)      zajęcia rozwijające ogólną sprawność ruchową i koordynację



2.      Każdy skorzysta z więcej niż jednej formy wsparcia z zakresu kompetencji kluczowych.



3.      W ramach projektu przeprowadzone zostaną również szkolenia dla nauczycieli w zakresie:

   Posługiwanie się technikami komputerowymi w dydaktyce - 40h



   „Rozwój wśród uczniów umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa) -   15h



   „Prowadzenie zajęć z zakresu podstaw programowania: - 15h



   „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, uzyskanie certyfikatu nauczyciela terapeuty-kurs doskonalący - 60h



    

4.      Wykaz zajęć dostępny dla dzieci stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu – zgodnie z zapotrzebowaniem i diagnozą.



§6

Zasady rekrutacji



1.    Dyrektor Przedszkola przeprowadza w placówce spotkania informacyjne z rodzicami, których celem będzie zapoznanie z założeniami i celami projektu oraz zachęcenie do udziału w nim.

2.    Ogłoszenie o projekcie i rekrutacji zamieszczone zostanie na stronie www Urzędu Gminy oraz przedszkola objętego projektem.

3.    W przedszkolu utworzony będzie punkt informacyjno-rekrutacyjny, w którym dostępne będą wszelkie informacje dotyczące projektu oraz regulamin rekrutacji, druki rekrutacyjne i promocyjne.

4.    Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w Przedszkolu Gminnym w Gromadce.

4.1.            Zasady rekrutacji na zajęcia

a)      Rekrutacja na poszczególne formy wsparcia odbywać się będzie po przeprowadzeniu diagnozy potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dokonanej przez wychowawców grup oraz nauczycieli specjalistów.

b)      W pierwszej kolejności na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno pedagogicznej zakwalifikowane zostaną dzieci posiadające aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej

4.1.1.      Zajęcia z zakresu podstaw programowania 55 wychowanków

a)      na zajęcia zakwalifikowane zostaną dzieci które wykazują szczególne uzdolnienia i zainteresowania w tym zakresie

4.1.2.      Zajęcia z terapii logopedycznej 26 wychowanków

a)      na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych po diagnozie przeprowadzonej przez logopedę

4.1.3.      Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 16 wychowanków

a)      na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się

4.1.4.      Zajęcia rewalidacyjne 16 wychowanków

a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mające problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola

4.1.5.      Zajęcia rozwijające ogólną sprawność ruchową i koordynację 75 wychowanków

a)      na zajęcia zakwalifikowane zostaną dzieci które wykazują szczególne uzdolnienia i zainteresowania w tym zakresie

 

 

!!!! UWAGA w pozostałych formach zajęć dodatkowych zgodnie z Załącznikiem nr 1 do regulaminu, bierze udział cała grupa wychowanków przedszkola tj. 85 dzieci, dlatego rekrutacja na te zajęcia nie będzie miała miejsca

 

4.1.6. Zajęcia dla nauczycieli:

 

a) zasady naboru

     - nauczyciele wyrażający chęć uczestnictwa będą zgłaszali się samodzielnie.

b) kryteria naboru

Podczas rekrutacji nauczycieli pod uwagę weźmiemy w pierwszej kolejności tych nauczycieli którzy będą prowadzić zajęcia w ramach projektu. W dalszej kolejności nauczycieli potrzebujących szkolenia wskaże dyrektor szkoły.



4.1.7. Jeżeli liczba chętnych będzie niższa niż zakładana, zorganizowane zostaną dodatkowe spotkania z rodzicami i opiekunami dzieci, podczas których zachęcimy do udziału w projekcie poprzez przedstawienie korzyści z niego płynących.



5.      Zaplanowane w projekcie zajęcia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych, a rekrutacja będzie zgodna z zasadą równych szans oraz będzie opierała się wyłącznie na kryteriach merytorycznych, które nie odnoszą się do wyznania, rasy, przekonań czy niepełnosprawności.



§ 7

Nabór Uczestników Projektu



1.      Uczestnicy Projektu zostaną wybrani spośród wychowanków i nauczycieli przedszkola wymienionej w §1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie na zasadach, o których mowa w §6.

2.      Warunkiem umieszczenia wychowanka na liście rankingowej opisują warunki wskazane w §6 Regulaminu

3.      Na tej podstawie Komisja rekrutacyjna w składzie: Koordynator, Sekretarz Projektu i Dyrektor Przedszkola kwalifikuje wychowanka do udziału w projekcie lub w przypadku braku miejsc określonych w projekcie umieszcza go na liście rezerwowej.

§ 8

Uprawnienia i obowiązki Uczestnika Projektu



1.      Beneficjent zobowiązuje się do zapewnienia UP wsparcia zgodnego z zapisami niniejszego Regulaminu i wynikające z WoD projektu.

2.      UP jest uprawniony do nieodpłatnego udziału w projekcie.

3.      UP przysługuje prawo do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, przewidzianych we Wniosku o dofinansowanie projektu.

4.      UP zobowiązany jest do rzetelnego uczestnictwa w zajęciach przewidzianych w ramach projektu, w wyznaczonych przez szkoły terminach.





§9

Postanowienia końcowe



1.      Zakres wsparcia może ulec zmianie w trakcie realizacji projektu.

2.      O zaistniałych zmianach Beneficjent niezwłocznie poinformuje UP za pośrednictwem Dyrektora Przedszkola.

3.      Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępny jest w Biurze projektu oraz przedszkolu.

4.      Załączniki do Regulaminu:

-     Wykaz zajęć dostępnych dla wychowanków– Załącznik Nr 1,

-     Deklaracja uczestnictwa w projekcie (wychowankowie i nauczyciel) – odpowiednio Załącznik Nr 2

-     Protokół Komisji Rekrutacyjnej – Załącznik Nr 3,

-     Dane uczestnika projektu oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (do podsystemu PEFS) wychowankowie / nauczyciel – odpowiednio Załącznik Nr 4 lub 4n.
efs 10 1
 





Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka"
Nr naboru RPDS.10.01.01-IZ.00-02-276/17



Losowe zdjęcie.
Gmina Fair Play Certyfikat ISO 9001
Hosted by Cuprimex  Logo Cuprimex