Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części
powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
wtorek, 22, kwiecień 2025
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „RÓWNANIE SZANS WYCHOWANKÓW ORAZ ROZBUDOWA PRZEDSZKOLA W GMINIE GROMADKA”
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 13, wrzesień 2018 13:43

„RÓWNANIE SZANS WYCHOWANKÓW ORAZ ROZBUDOWA PRZEDSZKOLA W GMINIE GROMADKA”
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa warunki rekrutacji i udzielania wsparcia w ramach projektu „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka”
2. Projekt „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka” jest współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Oś Priorytetowa 10 „Edukacja”,
Działanie 10.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Poddziałanie 10.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji
przedszkolnej - konkursy horyzontalne
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany przez Gminę Gromadka.
3. Projekt realizowany jest od 1 września 2018 r.
4. Działania będą realizowane dla Beneficjentów Ostatecznych, wybranych zgodnie
z zasadami opisanymi w § 5 w Gminnym Przedszkolu w Gromadce, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Gromadka.
5. Rekrutacja oparta jest na zasadzie równych szans w tym równości ze względu na wiek, płeć.
6. Rekrutacja odbywa się na terenie przedszkola biorącego udział w projekcie zgodnie z niniejszym Regulaminem.
7. Dokumentację oraz inne informacje związane z rekrutacją gromadzi się w biurze projektu, pod adresem: ul. gen. Wł. Sikorskiego 9, 59-706 Gromadka
§ 2
Słownik pojęć
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
Ø EFS – Europejski Fundusz Społeczny
Ø RPO – Regionalny Program Operacyjny
Ø UP – Uczestnik Projektu – uczestnik zajęć oraz innych form wsparcia
Ø SPE – Specjalne potrzeby edukacyjne
Ø WoD – Wniosek o dofinansowanie projektu
Ø Beneficjent – Realizator Projektu – Gmina Gromadka
Ø Biuro projektu – Urząd Gminy Gromadka, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 9, 59-706 Gromadka
§ 3
Cel projektu
1. Celem głównym projektu pn. „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka” jest zwiększenie liczby miejsc w edukacji przedszkolnej i podniesienie kompetencji uczniów w przedszkolach.
2. Podniesienie efektywności kształcenia dzieci w zakresie zajęć oferowanych dla nich w ramach projektu zgodnie z Załącznikiem nr 1.
3. Bezpośrednie wsparcie dzieci, które mają trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych oraz zwiększenie kompetencji dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
4. Rozwijanie kompetencji i umiejętności dzieci, pomocnych i niezbędnych w prawidłowym rozwoju dziecka.
5. Stworzenie w przedszkolu warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez doposażenie placówki oświatowej objętej projektem w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne.
§ 4
Okres realizacji projektu
1. Projekt, o którym mowa w §1 pkt.1 realizowany będzie w okresie 10 miesięcy
od 1 września 2018 r. do 30 czerwca 2019 r.
§ 5
Zakres wsparcia
1. Projekt, o którym mowa w §1 pkt.1, obejmuje wsparcie skierowane dla całej grupy dzieci przedszkola oraz dzieci, u których narastają braki wiedzy czy umiejętności, a także do dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Projekt obejmuje:
a) zajęcia rozwijające z języka angielskiego
b) zajęcia z zakresu podstaw programowania
c) zajęcia kreowania postaw kluczowych: kreatywności, przedsiębiorczości i umiejętności pracy w grupie,
d) zajęcia z rytmiki,
e) zajęcia z terapii pedagogicznej
f) zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
g) zajęcia rewalidacyjne
h) zajęcia rozwijające ogólną sprawność ruchową i koordynację
2. Każdy skorzysta z więcej niż jednej formy wsparcia z zakresu kompetencji kluczowych.
3. W ramach projektu przeprowadzone zostaną również szkolenia dla nauczycieli w zakresie:
□ „Posługiwanie się technikami komputerowymi w dydaktyce - 40h
□ „Rozwój wśród uczniów umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa) - 15h
□ „Prowadzenie zajęć z zakresu podstaw programowania: - 15h
□ „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, uzyskanie certyfikatu nauczyciela terapeuty-kurs doskonalący - 60h
4. Wykaz zajęć dostępny dla dzieci stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu – zgodnie z zapotrzebowaniem i diagnozą.
§6
Zasady rekrutacji
1. Dyrektor Przedszkola przeprowadza w placówce spotkania informacyjne z rodzicami, których celem będzie zapoznanie z założeniami i celami projektu oraz zachęcenie do udziału w nim.
2. Ogłoszenie o projekcie i rekrutacji zamieszczone zostanie na stronie www Urzędu Gminy oraz przedszkola objętego projektem.
3. W przedszkolu utworzony będzie punkt informacyjno-rekrutacyjny, w którym dostępne będą wszelkie informacje dotyczące projektu oraz regulamin rekrutacji, druki rekrutacyjne i promocyjne.
4. Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w Przedszkolu Gminnym w Gromadce.
4.1. Zasady rekrutacji na zajęcia
a) Rekrutacja na poszczególne formy wsparcia odbywać się będzie po przeprowadzeniu diagnozy potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dokonanej przez wychowawców grup oraz nauczycieli specjalistów.
b) W pierwszej kolejności na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno pedagogicznej zakwalifikowane zostaną dzieci posiadające aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej
4.1.1. Zajęcia z zakresu podstaw programowania 55 wychowanków
a) na zajęcia zakwalifikowane zostaną dzieci które wykazują szczególne uzdolnienia i zainteresowania w tym zakresie
4.1.2. Zajęcia z terapii logopedycznej 26 wychowanków
a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych po diagnozie przeprowadzonej przez logopedę
4.1.3. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 16 wychowanków
a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się
4.1.4. Zajęcia rewalidacyjne 16 wychowanków
a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mające problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola
4.1.5. Zajęcia rozwijające ogólną sprawność ruchową i koordynację 75 wychowanków
a) na zajęcia zakwalifikowane zostaną dzieci które wykazują szczególne uzdolnienia i zainteresowania w tym zakresie
!!!! UWAGA w pozostałych formach zajęć dodatkowych zgodnie z Załącznikiem nr 1 do regulaminu, bierze udział cała grupa wychowanków przedszkola tj. 85 dzieci, dlatego rekrutacja na te zajęcia nie będzie miała miejsca
4.1.6. Zajęcia dla nauczycieli:
a) zasady naboru
- nauczyciele wyrażający chęć uczestnictwa będą zgłaszali się samodzielnie.
b) kryteria naboru
Podczas rekrutacji nauczycieli pod uwagę weźmiemy w pierwszej kolejności tych nauczycieli którzy będą prowadzić zajęcia w ramach projektu. W dalszej kolejności nauczycieli potrzebujących szkolenia wskaże dyrektor szkoły.
4.1.7. Jeżeli liczba chętnych będzie niższa niż zakładana, zorganizowane zostaną dodatkowe spotkania z rodzicami i opiekunami dzieci, podczas których zachęcimy do udziału w projekcie poprzez przedstawienie korzyści z niego płynących.
5. Zaplanowane w projekcie zajęcia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych, a rekrutacja będzie zgodna z zasadą równych szans oraz będzie opierała się wyłącznie na kryteriach merytorycznych, które nie odnoszą się do wyznania, rasy, przekonań czy niepełnosprawności.
§ 7
Nabór Uczestników Projektu
1. Uczestnicy Projektu zostaną wybrani spośród wychowanków i nauczycieli przedszkola wymienionej w §1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie na zasadach, o których mowa w §6.
2. Warunkiem umieszczenia wychowanka na liście rankingowej opisują warunki wskazane w §6 Regulaminu
3. Na tej podstawie Komisja rekrutacyjna w składzie: Koordynator, Sekretarz Projektu i Dyrektor Przedszkola kwalifikuje wychowanka do udziału w projekcie lub w przypadku braku miejsc określonych w projekcie umieszcza go na liście rezerwowej.
§ 8
Uprawnienia i obowiązki Uczestnika Projektu
1. Beneficjent zobowiązuje się do zapewnienia UP wsparcia zgodnego z zapisami niniejszego Regulaminu i wynikające z WoD projektu.
2. UP jest uprawniony do nieodpłatnego udziału w projekcie.
3. UP przysługuje prawo do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, przewidzianych we Wniosku o dofinansowanie projektu.
4. UP zobowiązany jest do rzetelnego uczestnictwa w zajęciach przewidzianych w ramach projektu, w wyznaczonych przez szkoły terminach.
§9
Postanowienia końcowe
1. Zakres wsparcia może ulec zmianie w trakcie realizacji projektu.
2. O zaistniałych zmianach Beneficjent niezwłocznie poinformuje UP za pośrednictwem Dyrektora Przedszkola.
3. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępny jest w Biurze projektu oraz przedszkolu.
4. Załączniki do Regulaminu:
- Wykaz zajęć dostępnych dla wychowanków– Załącznik Nr 1,
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie (wychowankowie i nauczyciel) – odpowiednio Załącznik Nr 2
- Protokół Komisji Rekrutacyjnej – Załącznik Nr 3,
- Dane uczestnika projektu oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (do podsystemu PEFS) wychowankowie / nauczyciel – odpowiednio Załącznik Nr 4 lub 4n.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka"
Nr naboru RPDS.10.01.01-IZ.00-02-276/17