Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
piątek, 22, listopad 2024

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Urząd Gminy Gromadka
ul. gen. Wł. Sikorskiego 9
59-706 Gromadka
tel. 75 73 82 452, 75 73 82 453
tel. 75 73 82 417, 75 73 82 302
fax 75 73 82 472
e-mail: gmina@gromadka.pl
Godziny pracy:   Pon: 8.00-16.00
Wto-Pią: 7.00-15.00
Konto bankowe: BS Chojnów
08864400000019800020000020
Konto do wpłat za gospodarowanie odpadami:
41864400000264458320000210
Konto do wpłat za węgiel:
35864400000019800020000310

Gminne Przedszkole Nr 2 w Modle
Projekt Czyste Powietrze - więcej informacji
Masz szambo lub przydomową oczyszczalnię - wypełnij ankiet
O projekcie - Gmina Gromadka stawia na edukację przedszkolną
Budowa ścieżki rowerowej w gminie Gromadka
Całodobowy nr do ZWKiO 721 520 005
Bliska przestrzeń
Link do projektu Dolnośląski Delfinek
GEOPORTAL Gminy Gromadka
Budowa Systemu Informacji Przestrzennej
Transmisja obrad sesji
Punkt Informacyjny - Fundusze Europejskie
LGR Obyczaje Imprezy Tradycje - Prezentacja
LGR Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka

Współpraca Klubu Seniora z Fundacją CzaSami

1Klub Senior+ w Gromadce nawiązał współpracę z Fundacją CzaSami z Bolesławca. Uczestnicy Klubu Senior+ wzięli udział w Projekcie ,,Ja i mój świat''. Projekt ten współfinansowany był ze środków województwa dolnośląskiego. Celem projektu było wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży z Gminy Gromadka poprzez organizację warsztatów socjoterapeutycznych z dorosłymi osobami. Celem zajęć socjoterapeutycznych „Ja i mój świat" było oddziaływanie na sferę emocjonalno – społeczną uczestników: budowanie relacji; wzmocnienie umiejętności społecznych oraz na rozwój empatii. Zajęcia miały znaczący wpływ na budowanie poczucia własnej wartości, uczyły prawidłowej komunikacji, uruchamiały emocje. Miały one służyć: rozwojowi grupy; odprężeniu; integracji grupy; pomagały odnaleźć miejsce w społeczności; uczyły współpracy; wrażliwości na innych; budowały poczucie zaufania; stymulowały rozwój osobisty a także pozwalały na osiągniecie porozumienia między osobami kompletnie różnymi.
2
3
4
5
Zajęcia odbyły się pięć razy w lipcu- w godzinach od 10 do 14. Zajęcia opierały się na następujących metodach:
 praca w kręgu (pozwala wszystkim uczestnikom grupy na bezpośredni kontakt wzrokowy, zmniejsza dystans między dorosłymi a dziećmi);
 rundka (pomaga uczestnikom zwerbalizować swoje uczucia, doświadczenia, każdy może się wypowiedzieć, a pozostałe osoby słuchają i nie krytykują wypowiedzi);
 „burza mózgów" (pozwala zaktywizować grupę, wyzwala potencjał twórczy, służy generowaniu wielu pomysłów na rozwiązanie danego problemu, uczestnicy podają swoje pomysły, które nie są oceniane przez prowadzącego);
 inscenizacje, odgrywanie scenek (metoda ta pozwala na wczucie się w sytuację danej osoby, zrozumienie jej, odreagowanie emocjonalne ze zwrotną informacją od osób, które przyglądają się danej scence);
 rysunki i prace plastyczne (pełnią ważną funkcję szczególnie dla dzieci, które mają problem z werbalizacją; poprzez rysunki dziecko przekazuje wiedzę o świecie, swój stosunek emocjonalny do danej kwestii, swoje myśli, pragnienia);
 zabawy i gry (pozwalają dzieciom na swobodę, relaks, uwalniają od negatywnych emocji, wprowadzają w dobry nastrój, sprzyjają integracji całej grupy).
6
8
9
Głównym celem zajęć była integracja Seniorów z dziećmi i młodzieżą.

Informacja i zdjęcia Anna Ropicka/UG
Losowe zdjęcie.
Gmina Fair Play Certyfikat ISO 9001
Hosted by Cuprimex  Logo Cuprimex